Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak covid-19 ovlivnil riziko vzniku závislosti na nakupování
Kloučková, Kateřina ; Harsa, Pavel (vedoucí práce) ; Kmoch, Vladimír (oponent)
Východiska: Pandemie koronaviru a její důsledky ovlivnily život mnoha lidí. Jaký vliv měly na nákupní chování respondentů? Znamenaly větší riziko vzniku závislosti na nakupování? Cíle: Hlavním cílem výzkumu je zjistit, zda respondenti zaznamenali změnu vlastního nákupního chování během lockdownu v roce 2021 a zda tato změna pro ně znamenala větší riziko vzniku závislosti na nakupování. Metody: Data byla získána formou kvantitativního výzkumu s využitím dotazníkového šetření, který byl rozšířen o výzkum kvalitativní, provedený metodou polostrukturovaného rozhovoru. Hlavní výsledky: Protiepidemická opatření z pohledu respondentů ovlivnila jejich nákupní chování. Část respondentů v době lockdownu (2021) vykazovala více znaků patologického nakupování než mimo tuto dobu. Mezi tyto znaky patří častější nakupování, nakupování nepotřebných věcí, nutkání utratit peníze, nakupování jako regulace nálady. Respondentky, které byly zahrnuty do kazuistik, u sebe zaznamenaly velký progres znaků závislosti na nakupování v době pandemie koronaviru. Závěr a doporučení: Závislost na nakupování by se mělo vnímat jako vážný problém. Někteří lidé mohou být ohroženi vznikem závislosti v psychicky náročnějších obdobích či situacích, kdy určité aktivity vykonávají za účelem úlevy, regulace nálady či vyplnění času. Výsledná...
Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících
Klimešová, Michaela ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Balogh, Patrik (oponent)
Husitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Diplomová práce Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová 1 Anotace česky Tato diplomová práce se pokouší uchopit problematiku nadužívání moderních multimediálních technologií u dětí základních a středních škol. Základem praktické části je kvantitativní dotazník a jeho statistické zpracování. Chytré mobilní telefony a tablety se masivně rozšířily za poslední čtyři roky a s tím souvisí i cenová dostupnost osobních počítačů, zejména notebooků. Zprvu se zdálo, že digitální zařízení (DZ) budou trénovat inteligenci a zvyšovat školní kompetence žáků. Nicméně data jednoznačně říkají pravý opak. Doby, kdy se počítač rovnal programování a předpokládal znalost jeho vnitřní struktury, jsou dávno pryč. Dnes je přístup k DZ ryze uživatelský a nahlíží se na ně především jako na zdroj zábavy - ne jako vzdělávací či pracovní nástroj. Výsledkem jsou hráčské závislosti, které jsou jen o málo lepší než gamblerismus či jiné nelátkové závislosti. Efektivita (přínos/strávený čas) je oproti jiným způsobům studia minimální a i žáci na otázku: "Co mi počítače daly?" odpovídají zhusta, že nic. Zodpovědní rodiče by měli na DZ nahlížet jako na každou jinou...
Postoje mládeže k návykovým látkám a prevence ve městě Kralupy nad Vltavou
Vítová, Tereza ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce s názvem "Postoje mládeže k návykovým látkám a prevence ve městě v Kralupy nad Vltavou" se skládá z teoretické a praktické části. Obsahuje celkem osm kapitol. Pro tvorbu teoretické části byla použita odborná literatura. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zaměřuje na pojem mládež, na popis konkrétních legálních a nelegálních návykových látek, na nelátkové neboli behaviorální závislosti, na kategorie uživatelů návykových látek, na pozici kurátor pro děti a mládež a také na prevenci. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu znázorněné pomocí grafů a závěrečnou diskuzi. Grafy použité v praktické části popisují zjištění, která vyplývají z kvantitativního výzkumu, který byl proveden ve třech školských institucích v Kralupech nad Vltavou pomocí anonymních dotazníků. Diplomová práce v praktické části odpovídá na otázky, jaké postoje má mládež v Kralupech nad Vltavou k návykovým látkám, na otázky týkající se využívání moderních technologií a v neposlední řadě na otázky týkající se prevence.
Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících
Klimešová, Michaela ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Balogh, Patrik (oponent)
Husitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Diplomová práce Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová 1 Anotace česky Tato diplomová práce se pokouší uchopit problematiku nadužívání moderních multimediálních technologií u dětí základních a středních škol. Základem praktické části je kvantitativní dotazník a jeho statistické zpracování. Chytré mobilní telefony a tablety se masivně rozšířily za poslední čtyři roky a s tím souvisí i cenová dostupnost osobních počítačů, zejména notebooků. Zprvu se zdálo, že digitální zařízení (DZ) budou trénovat inteligenci a zvyšovat školní kompetence žáků. Nicméně data jednoznačně říkají pravý opak. Doby, kdy se počítač rovnal programování a předpokládal znalost jeho vnitřní struktury, jsou dávno pryč. Dnes je přístup k DZ ryze uživatelský a nahlíží se na ně především jako na zdroj zábavy - ne jako vzdělávací či pracovní nástroj. Výsledkem jsou hráčské závislosti, které jsou jen o málo lepší než gamblerismus či jiné nelátkové závislosti. Efektivita (přínos/strávený čas) je oproti jiným způsobům studia minimální a i žáci na otázku: "Co mi počítače daly?" odpovídají zhusta, že nic. Zodpovědní rodiče by měli na DZ nahlížet jako na každou jinou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.